Autoritățile locale au început înregistrarea în platforma DigiLocal pentru a accesa fonduri disponibile în valoare de 75.000 lei pentru primăriile de comune, 125.000 lei pentru cele de orașe, 175.000 lei pentru municipii și 250.000 lei pentru consiliile județene.
DigiLocal este primul program integrat de digitalizare a administrațiilor publice locale!
Programul DigiLocal, gestionat și finanțat integral de către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării – România, are 4 beneficii majore pentru administrațiile locale și pentru cetățeni:
1. interconectarea sistemelor informatice ale primăriilor și consiliilor județene cu @http://xn--ghieul-5lc.ro/, platforma oficială de plăți online a statului român, pentru plata simplă, rapidă și sigură a serviciilor publice digitale, a taxelor și a impozitelor;
2. dezvoltarea de interfețe standardizate pentru comunicarea cu cetățenii, site-uri care să fie accesibile prin câteva clickuri, astfel încât românii să utilizeze ușor și sigur serviciile publice electronice;
3. consolidarea securității cibernetice la nivelul administrației locale, pentru că serviciile digitale locale sunt cele mai accesate de cetățeni;
4. achiziția echipamentelor IT pentru creșterea capacității administrative și asigurarea interoperabilității, astfel încât românii să nu mai facă drumuri inutile și să nu mai stea la cozi.
Acordarea finanțării se va realiza pe principiul „primul venit, primul servit”, subliniindu-se importanța unei prompte depuneri a documentelor. Procedura de depunere se va încheia miercuri, 25 septembrie, la ora 12:00.