Autoritățile au lansat ieri un număr TELVERDE la care cetățenii pot face sesizări și reclamații pe whatsapp, referitoare la dificultățile în preluarea ambalajelor SGR.
Acest număr este parte a eforturilor de a verifica și remedia situațiile cu care se confruntă cetățenii în legătură cu sistemul de garanție a ambalajelor.
În județul Dâmbovița și în alte județe din țară, au avut loc acțiuni de inspecție și control pentru verificarea implementării și funcționării sistemului de garanție a ambalajelor (SGR) la comercianții care comercializează produse în ambalaje SGR, precum și la administratorul SGR. Aceste acțiuni au fost desfășurate pentru asigurarea conformității cu reglementările privind gestionarea ambalajelor.
Rezultatele acestor acțiuni au arătat că la nivel național au fost returnate 1,3 miliarde de ambalaje SGR, subliniind angajamentul autorităților în promovarea unei gestionări responsabile a deșeurilor de ambalaje.
În urma controlului realizat de Garda Naţională de Mediu și ANPC, inclusiv la administratorul programului RetuRO SGR, s-a identificat principala disfuncționalitate în mediul rural, unde comercianții refuză returnarea garanțiilor pentru ambalaje SGR. Această problemă reprezintă un obstacol major în implementarea eficientă a sistemului de garanție a ambalajelor și necesită abordare urgentă.
Prin lansarea numărului TELVERDE pentru sesizări pe whatsapp și prin desfășurarea acțiunilor de control la nivel național, autoritățile demonstrează angajamentul lor ferm față de protecția mediului și promovarea unei gestionari responsabile a deșeurilor.