Tentativă de fraudă de tip phishing prin folosirea identității vizuale a companiei Emag,în ultimele zile, DNSC a primit informații legate de o tentativă de fraudă propagată prin sms prin transmiterea către utilizatori din România a unor mesaje care conțin link-uri malițioase. Modul în care este formulat mesajul activează emoția (ești fericitul câștigător al unui premiu) și poate determina potențiala victimă să dea click pe link, să ofere date sensibile sau chiar, în anumite instanțe, să instaleze aplicații malițioase.
Cum funcționează această tentativă de fraudă?
Folosind tehnici de inginerie socială, atacatorii vizează convingerea utilizatorilor că mesajele provin de la un comerciant cunoscut. Atunci când formularea textului pare suspectă și sunteți îndemnați prin mesaj să accesați link-uri sau atașamente, mai ales atunci când nu primiți detalii concrete despre motivul pentru care este necesar să faceți acea acțiune, contactați expeditorul pentru lămuriri pe un alt canal de comunicare
Cum ne ferim de astfel de capcane?
Fiți vigilenți și analizați cu atenție informațiile primite, înainte de a furniza date online! Asigurați-vă că sunteți mereu pe site-ul oficial, mai ales atunci când furnizați date sau efectuați plăți
Verificați mereu cu atenție sursa mesajelor sau a notificărilor primite!
Oricând aveți suspiciuni, verificați link-urile sau atașamentele pe care urmează să le accesați cu o soluție de securitate (ex: virustotal.com, scamadviser.com)
Raportați astfel de email-uri către organizația impersonată pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra activității frauduloase.
În cazul în care ați introdus date sensibile, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau alerts@dnsc.ro)
Nu în ultimul rând, contribuiți la răspândirea acestor avertizări și către alți utilizatori, pentru a reduce șansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes!