Infractorii din online persistă în utilizarea rețelelor de socializare pentru a pune plasa capcane frauduloase utilizatorilor, în special prin mesagerie instantă și impersonare.
Astfel, iată ce putem face pentru a ne proteja cât mai bine de astfel de fraude:
Fii atent când primești mesaje care solicită ajutor financiar prin mesaje private, chiar și atunci când provin de la prieteni, familie sau cunoștințe! Este posibil ca respectivul cont să fie compromis, iar în spatele mesajelor să se afle atacatori.
Verifică întotdeauna dacă vorbești cu posesorul legitim al contului! Poți face acest lucru accesând un canal de comunicare alternativ sau prin apel telefonic.
Dacă ai căzut în capcană, anunță imediat banca pentru a încerca blocarea tranzacțiilor și pentru a furniza detalii pentru o analiză detaliată.
În cazul în care ai suferit pagube materiale prin această metodă, depune o plângere la Poliție și, nu în ultimul rând, informează DNSC prin email (alerts@dnsc.ro) sau prin apel la 1911, unde poți discuta cu un operator care te va îndruma în pașii necesari în astfel de situații. Echipa noastră va examina metoda și va emite imediat avertizări pentru ceilalți utilizatori.
Nu uita să informezi prietenii care și-au pierdut accesul la conturile de social media și să raportezi acele conturi ca fiind compromise pe rețelele sociale!
Antrenează-te să depistezi și să eviți amenințările online vizitând site-ul proiectului de conștientizare Siguranța Online, www.sigurantaonline.ro, o inițiativă lansată de Directoratul Poliției Române și Asociația Română a Băncilor (ARB), alături de parteneri din mediul privat.