Ministerul Afacerilor Interne, alături de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Autoritatea pentru Digitalizarea României și Serviciul de Telecomunicații Speciale au finalizat primul proiect de anvergură în dezvoltarea serviciilor de e-guvernare, deschizând calea pentru accesarea facilă a serviciilor de stare civilă.
Acest proiect, cunoscut sub denumirea de SIIEASC, reprezintă o piatră de temelie în colaborarea pe termen lung dintre Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) și Ministerul Afacerilor Interne (MAI), cu scopul de a simplifica viața românilor, indiferent de locația lor, fie că se află în țară sau în diaspora.
MAI administrează cele mai solicitate evenimente de stare civilă, precum nașterea, căsătoria, divorțul și decesul. Aceste patru evenimente au fost digitalizate prin intermediul proiectului SIIEASC, deschizând astfel calea pentru o mai mare eficiență și accesibilitate a acestor servicii.
Mai exact, proiectul a dezvoltat un sistem informatic care să gestioneze fluxurile operaționale și serviciile de stare civilă, permițând conversia la format digital a peste 68 de milioane de acte de stare civilă emise în ultimii 100 de ani.
Serviciile publice digitale reprezintă viitorul administrației din România, iar aceste măsuri marchează un pas important în această direcție. Digitalizarea documentelor, optimizarea fluxurilor de lucru, interconectarea bazelor de date și furnizarea de servicii publice electronice vor aduce administrația mai aproape de fiecare cetățean român.