În urmă cu o săptămână şi jumătate ,pe data de 22 iulie la Bucureşti, s-au desfăşurat lucrările primei Adunări Generale a Asociaţiei Administratorilor Publici din România. În cadrul Adunării Generale a Asociaţiei Administratorilor Publici din România au avut loc alegerile pentru Consiliul Director, componenţa devenind următoarea: Preşedinte – Marin Florea, AP Prundeni, Jud Valcea, Vicepreşedinte – Bogdan Puşcaşu, AP Piatra Neamt, Vicepreşedinte cu atribuţii de Secretar General – Dănuţ-Alin Casandroiu, AP Vulcana-Pandele, Jud Dâmboviţa, Trezorier – Corina Oprişiu, AP Deva, Jud. Hunedoara, Membru – Adrian Florin Bozdog, AP Simeria, Jud. Hunedoara .Am avut plăcuta surpriză să constatăm că un dâmboviţean face parte din noua conducere a Asociaţiei Administratorilor Publici din România.Scopul declarat al Asociaţiei Administratorilor Publici din România:
– de a crea cadrul formal si relaţional (network) care să încurajeze şi să faciliteze comunicarea între administratorii publici cât şi între aceştia şi autorităţi, societatea civilă şi mediul de afaceri
– de a organiza si susţine, în formele cele mai adecvate, schimburile de informaţii şi experienţa între membri, respectiv între Asociaţie şi alte entităţi cât şi formarea profesională a membrilor
– de a manifesta disponibilitatea administratorilor publici de colaborare cu autorităţile administraţiei locale şi centrale în sens consultativ, pentru derularea de proiecte comune, diseminarea celor mai bune practici, de promovare a excelenţei in managementul public, etc
– de a reprezenta legal si protocolar categoria profesională a administratorilor publici in relaţia cu alte entităţi, asociaţii profesionale, organizaţii, etc, româneşti şi internaţionale în vederea afilierii, a intermedierii şi susţinerii intereselor membrilor si ale Asociaţiei în totalitatea ei
– de a contribui la promovarea managementului profesionist în unităţile administrativ-teritoriale, la cunoaşterea “poveştilor de succes”, a diverselor strategii de dezvoltare durabilă, a problemelor lor dar şi a soluţiilor pe termen scurt la acestea
– de a angrena si concentra, în interiorul Asociaţiei şi în afara ei, resursele, expertiza, know-how-ul, membrilor si Asociaţiei în vederea atingerii obiectivelor României şi ale Uniunii Europene în ceea ce priveşte administratia publica din tara noastra
– de a incuraja si derula colaborari cu autoritati româneşti şi străine, cu instituţii de formare profesională, cu unităţi de învăţământ superior, în sensul formării şi perfecţionării profesionale a membrilor Asociaţiei dar şi reciproc, al contribuţiei Asociaţiei către cei enumeraţi pentru includerea experienţelor şi considerentelor practice în procesul didactic şi pentru dezvoltarea şcolii româneşti de management public
Iniţiativa de a introduce funcţia de administrator public la nivel local vizează creşterea gradului de profesionalism în funcţionarea autorităţilor publice la nivel de judeţ, municipiu, oraş şi comună. Administratorul public poate fi angajat la propunerea primarului sau a preşedintelui consiliului judeţean, cu aprobarea consiliului local, respectiv a consiliului judeţean, putând îndeplini atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local/ judeţean, delegate in baza unui contract de management. În România, conceptul de administrator public a fost introdus prin Legea nr. 286/2006, care modifică şi completează Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale.